سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فردیناند برثودیک ساعت خلاقانه

فردیناند برتود(برثود)

فردیناند برتود در سال 1767 ساعت CHRONOMETR با موتور شناور خود را با الهام از دریا طراحی کرد و در طراحی مجدد آن هنر علم و تکنولوژِی را به خدمت گرفته است

فردیناند این طراحی خود را که از نظر ساخت و نوع کاملا جذاب میباشد را FB 1R.6-1 نام گذاری کرد و شروع به توزیع و معاملات گسترده نمود.

در طراحی این ساعت مچی بر خلاف ساعت های مرسوم بازار عقربه های دقیقه شمار و ساعت شمار جدا از هم و جدا از ثانیه شمار قرار دارند و در صفحه این ساعت نمایشگر مکانیکی انرژی ذخیره شده نیز به چشم می خورد

این مدل با طراحی ستونی کالیبره شده ، ثانیه شمار اصلی ساعت در مرکز صفحه قرار گرفته و با بهره مندی از موتور تربیلون(اتوماتیک پیشرفته) که داخل ساعت شناور است (جنبش دورانی) به حرکت در آمده و نیروی آن از طریق زنجیره متصل به عقربه ها تامین میشود.   

امروز این ساعت با بهره مندی از مواد جدید جنس استیل خالص تر و قسمت های فولادی با ساختار مولکولی با یک روش ترمو شیمیای خاص مجدد طراحی و  کالیبره شده.

تمامی آلیاژها و شیار های آن با 1200 ویکر حفاظت میشود که سختی فوق العاده ای به آن میدهد و در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

اساس طراحی این مدل منحصر به فرد بوده و از هیچ نمونه دیگری الگو برداری نشده. میله و بدنه کالیبر FB-T.FC.R به حالت معلق درآمده است که توسط زنجیر به بدنه متصل شده و باعث صرفه جویی در مصرف نیروی ساعت میشود.

برای معرفی نوع موتور و قدرت آن باید گفت وقتی که قدرت این موتور درحالت ذخیره کامل قرار گیرد فشار وارده بر زنجیرهای داخلی این ساعت حدود سه کیلوگرم می باشد.

میزان انرژی ذخیره شده موتور ساعت روی صفحه نمایش داده شده و مکانیزم کارکرد موتور ساعت از نیمه پشت آن قابل مشاهده میباشد.

مشخصات این اثر هنری را در زیر مشاهده می نمایید

سایز قاب ساعت =      44 mm

ضخامت قاب ساعت =  13.95 mm

مقاوت در برابر آب =  30m

از این ساعت فقط بیست عدد ساخته شده و عدد هر کدام روی قاب ساعت هک شده است

مشخصات موتور این ساعت می توان به مواردی از قبیل سایز آن که 35*9 می باشد اشاره کرد  کالیبر این موتور FB-T.FC.R می باشد و در ساخت آن از 49 الماس استفاده شده است و قدرت این موتور برای 53 ساعت قابل ذخیر می باشد . این موتور از 1158 قطعه ساخته شده و در ساخت آن از زنجیری به طول 258 میلیمتر استفاده شده است. در زیر می توانید ویدئوی این محصول را مشاهده نمایید

 

 

وب سایت برند فردیناند برثود

گرداوری گالری ساعت کاظمی