سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی قدیمی ترین برندهای ساعت مچی

معرفی قدیمی ترین برندهای ساعت

آشنایی با قدیمی ترین برندهای ساعت مچی

تقریبا شش قرن پیش از میلاد چندین مورد ابداعی توسط بابلی ها بر جای ماند که در حال حاضر بسیاری از کشورها از آن استفاده می کنند. بابلی ها همچنین هفت روز هفته و عدد پایه 60 برای ساعت را ابداع کردند. بابلی ها به دلیل این که عدد 60 به عددهای 1، 2، 3، 5، 6، 10، 15، 20، 30 تقسیم می شود آن را برای ساعت انتخاب کردند. بنابراین عدد 60 را مبنای تقسیم بندی ساعت قرار دادند. علاوه بر این تقسیم بندی دایره به 360 درجه که مضربی از عدد 60 است یکی از کارهای بابلی ها به شمار می رود.

ساعت به عنوان یکی از قدیمی ترین اختراعات بشر محسوب می شود که نیاز اندازه گیری مداوم فاصله های زمانی کوتاه تر از واحد های طبیعی (روز، ماه و سال) را رفع می نماید. ساعت نوعی وسیله است که از آن برای اندازه گیری، نشان دادن و نگهداری زمان استفاده می شود. واژه ی ساعت برگرفته از زبان های محلی (هلندی، فرانسه و لاتین) یعنی لغاتی مانند Clocca و Clagan به معنی زنگ، است.

در زمان قدیم برای دانستن زمان و روزها، بشر ساعت هایی را با برندهای متنوع اختراع کرده است که در ادامه قصد داریم قدیمی ترین برندهای ساعت را به شما معرفی کنیم.

ساعت کوکی واتکس Watex

این ساعت به شکل مستطیل بوده و دارای تقویم می باشد که در سال 1970 تولید شده است. یکی از زیبایی هایی که این ساعت دارد مدل تانکی آن است. بدنه آن به صورت یک مخزن مستطیلی است که از موتور ساعت محافظت می نماید.

ساعت کوکی واتکس Watex مردانه بوده و به صورت عقربه ای است. رنگ این ساعت طلایی و رنگ صفحه آن بژ است و فرم صفحه آن نیز مستطیلی شکلی می باشد. جنس بدنه ساعت کوکی واتکس Watex از میکرون طلا بوده و جنس بند آن چرم است.

sowar وست اند واچ west end watch

ساعت وست اند واچ مدل sowar اتوماتیک بوده و در سال 1975 ساخته شده است. این ساعت نگین دار است و قابلیت کوک 25jewels دارد. ساعت sowar وست اند واچ نشانگر هفته و روز شمار دقیق و سالم را دارا می باشد که در حال کار است.

sowar وست اند واچ مردانه است. این ساعت عقربه ای بوده و تکنولوژی ساخت آن اتوماتیک است. شکل صفحه آن گرد، رنگش نقره ای و رنگ صفحه اش مشکی می باشد. همچنین جنس بدنه آن از استیل ساخته شده است.

سیکو کوکی زنانه ladies Seiko

ساعت سیکو کوکی زنانه ladies Seiko در دهه 1970 ساخته است و به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای ساعت در دنیا محسوب می شود. این ساعت بسیار ظریف بوده و سالم و دقیق در حال کار است.

ساعت سیکو کوکی زنانه ladies Seiko عقربه ای است و برای ساخت آن از تکنولوژی مکانیکی استفاده شده است. فرم صفحه این ساعت گرد، رنگ آن نقره ای و رنگ صفحه اش بژ است. بدنه این ساعت از استیل ساخته شده است و جنس بند آن از چرم می باشد.

ساعت کوکی مستطیلی پولجوت poljot

این ساعت که به روسی ????? و به انگلیسی poljot است یکی از قدیمی ترین برندهای ساعت روسی به حساب می آید. ساعت کوکی مستطیل پولجوت به صورت کوکی و مستطیل شکل است که در دهد 1970 میلادی ساخته شده است. این ساعت به طور کامل سالم و در حال کار است. این برند به دلیل این که اولین برند ساعت مچی در شهر مسکو است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

ساعت کوکی مستطیلی پولجوت مردانه است که تکنولوژی ساخت آن مکانیکی و نوع آن عقربه ای می باشد. رنگ این ساعت نقره ای و صفحه آن سفید است و جنس بدنه آن از استیل ساخته شده است. بند این ساعت از جنس چرم می باشد.

ساعت روکش طلا کوکی poljot

برند poljot از جمله ساعت های باکیفیت روسی به شمار می رود که در سال 1970 ساخته شده است. این ساعت کوکی بوده و قدمت آن مربوط به 45 سال پیش است. این ساعت سالم و در حال کار است.

ساعت روکش طلا کوکی poljot مردانه بوده و نوع آن عقربه ای است. این ساعت با تکنولوژی مکانیکی ساخته شده است. رنگ این ساعت طلایی بوده و جنس بدنه آن از روکش 10 میکرون طلا است.

اورینت اسپورت orient automat kd

ساعت اورینت اسپورت kd یکی از زیباترین ساعت های ژاپنی است که در دهه 1970 ساخته شده است. از سال 1970 تا 1975 میلادی از ساعت اورینت اسپورت orient automat kd مدل های متنوعی ساخته شد که مدل چهار رنگ اسپرت آن که آن را به 4 colors می شناسند تقریبا بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفت. این ساعت شامل تقویم ماه و هفته بوده و به طور کامل سالم و در حال کار می باشد.

ساعت اورینت اسپورت kd مردانه بوده و از تکنولوژی اتوماتیک ساخته شده است. جنس بدنه و بند این ساعت از استیل است. فرم صفحه آن گرد و رنگ آن نقره ای بوده ولی رنگ صفحه آن متنوع می باشد مانند مشکی، صورتی، زرد، سبز و آبی.

ساعت کوکی نینا ریچی Nina Ricci

برند نینا ریچی به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای مشهور فرانسوی محسوب می شود که در عرصه صنعت مد بسیار معروف است. این نوع ساعت در سال 1965 تولید شده است و به طوری طراحی شده که هم مردان و هم زنان می توانند از آن استفاده کنند.

این ساعت از نوع عقربه ای بوده و از تکنولوژی ساخت مکانیکی تولید شده است. رنگ ساعت کوکی نینا ریچی طلایی می باشد و جنس بدنه آن از روکش طلا است.

Fortis Fair line ساعت فورتیس اتوماتیک

این ساعت در سال 1976 در کشور سوئیس تولید شده است. ساعت فورتیس اتوماتیک مدل Fair line سالم و در حال کار است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

این ساعت برای مردان بوده و نوع آن عقربه ای است. برای ساخت این ساعت تکنولوژی اتوماتیک به کار برده اند. رنگ آن نقره ای و رنگ صفحه اش نوک مدادی می باشد. فرم صفحه این ساعت به شکل بیضی است و جنس بدنه آن استیل می باشد.

سیتیزن اسکلتون citizen skeleton

سیتیزن اسکلتون citizen skeleton به عنوان یکی از زیباترین ساعت های مردانه محسوب می شود که در سال 1970 در ژاپن ساخته شده است. کیفیت موتور این ساعت فوق العاده و به دلیل شیشه ای بودن پشت به شما لز جذابیت خاصی برخوردار است. ساعت سیتیزن اسکلتون بسیار سالم و در حال کار است.

این ساعت مردانه بوده و نوع آن عقربه ای می باشد و از تکنولوژی اتوماتیک برای ساخت آن استفاده شده است. رنگ آن نقره ای و رنگ صفحه اصلی طلایی می باشد. جنس بدنه ساعت سیتیزن اسکلتون از فلز است.

ساعت گردن آویز زنانه TEGROV

ساعت زنانه کوکی گردن آویز در سال 1960 در کشور سوئیس تولید شده است و طراحی آن عالی می باشد.

اولین و سبکترین ساعت ال ای دی texas

نخستین ساعت ال ای دی در جهان توسط کمپانی همیلتون واچ در سال 1972 تولید شده است و وارد بازار جهان شده. این ساعت دارای 12.33 گرم وزن است که بند و باتری ندارد. این ساعت به عنوان نخستین ساعت های ال ای دی به شمار می رود که تحت عنوان texas instruments led watch می باشد.

ساعت ال ای دی texas از نظر کلکسیونی دارای 3 ویژگی است:

1-نخستین تولید ساعت های ال ای دی است.

2-سبک ترین ساعت ال ای دی جهان محسوب می شود.

3-از لحاظ مهندسی و تکنولوژی الکترونیک برای کسانی که رشته الکترونیک هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساعت ال ای دی texas مردانه بوده و از تکنولوژی الکترونیکی ساخته شده است. فرم صفحه آن مستطیلی، رنگ ان قهوه ای و رنگ صفحه آن قرمز لاکی است.

Edox اتوماتیک

این برند به عنوان یکی از معروف ترین برندهای ساعت سوئیسی به شمار می رود. ساعت Edox اتوماتیک در دهه 1970 تولید شده است.

این ساعت دارای تقویم و ماه به زبان فارسی می باشد. ساعت Edox اتوماتیک مردانه بوده و نوع آن عقربه ای می باشد. همچنین از تکنولوژی اتوماتیک استفاده شده است. رنگ این ساعت طلایی و جنس آن فلزی است.

Sperina کوکی

ساعت Sperina کوکی در سال 1960 میلادی در کشور سوئیس تولید شده است. ساعت Sperina کوکی مردانه بوده و نوع آن عقربه است. رنگ این ساعات طلایی و جنس آن میکرون طلا است.

ساعت سوییسی Television

ساعت سوییسی Television در دهه 1950 تا 1960 تولید شده است. این ساعت مردانه بوده و نوع آن عقربه ای می باشد. همچنین رنگ آن طلایی بوده و جنس بدنه آن از فلز است. فرم صفحه این ساعت گرد می باشد.


منبع :
https://saatsara.com/معرفی-قدیمی-ترین-برندهای-ساعت/