سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین و دقیقترین ساعت مچی های کوارتز کدامند؟

برترین و دقیق‌ترین ساعت‌ مچی هایی کوارتز کدامند؟

 

این درست که در میان کارشناسان و ساعت دوستان حرفه‌ای وقتی صحبت از ساعت‌های کوارتز می‌شود همه روی برمیگردانند و کسی آن‌ها رو جدی نمی‌گیرد. اما این باعث نمی‌شود پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در  این زمینه شده را  نادیده بگیریم و به این نکته مهم هم بی‌توجه باشیم که بسیاری از خریداران ساعت‌های مچی بیش از هر چیز به دقت موتور در کنار قیمت مناسب اهمیت می‌دهند که خوب این دو مقوله در ساعت‌های کوارتز به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند. برای همین در این مقاله نگاهی می‌کنیم به تعدادی از بهترین و دقیق‌ترین ساعت‌های کوارتز در دنیا، تا دوستداران ساعت‌های کوارتز با نوآوری‌ها و برترین محصولات در این زمینه بیشتر آشنا شوند.

 

Longines VHP Conquest

در سال 2017 لونژین با رونمایی از مدل وی.اچ.پی (very high precision یعنی دقت بسیار بالا) ادعا کرد که دقیق‌ترین ساعت کوارتز جهان را به بازار عرضه کرده است. در واقع این مدل با خطایی برابر با منفی و مثبت 5 ثانیه در سال! اولین ساعت سوییسی با چنین میزان دقتی در دنیا بوده و هست. اما دقت بسیار بالا همه قابلیت‌های این ساعت جالب از لونژین نیست، سیستم تشخیص موقعیت چرخ‌دنده در این مدل باعث شده تا در صورت ضربه و یا قرار گرفتن در میدان‌های مغناطیسی چنانچه عقربه‌ها از جای خود منحرف و جابجا شدند، دوباره به حالت اولیه خود بازگردند. کانکوئست وی.اچ.پی به تاریخ دائمی نیز مجهز است که سبب می‌شود به صورت خودکار ماه‌های 30 و 31 روزه و سال‌های کبیسه را محاسبه کرده و تاریخ را نسبت به آن‌ها تنظیم کند. شروع قیمت لونژین کانکوئست وی.اچ.پی از 1000 دلار است و لازم به توضیحه که لونژین، کانکوئست وی.اچ.پی را به تازگی در مدل‌های کورنوگراف هم به بازار عرضه کرده است.

 

Grand Seiko 9F

برند سیکو را می‌توانیم پرچم‌دار ساعت‌های کوارتز بنامیم، چرا که اولین ساعت مچی کوارتز در سال 1969 توسط سیکو وارد بازار شد. سیکو در حال حاضر هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های کوارتز شناخته می‌شود و مدل‌های مختلفی از این برند در بازار یافت می‌شود اما مدل گرند سیکو 9 اف یکی از دقیق‌ترین ساعت‌های کوارتز در دنیا است. موتور این مدل مجهز به گرماسنج است که وظیفه آن سنجش هوا و تنظیم فرکانس و ارتعاشات موتور نسبت به درجه هوا است تا از هرگونه جلو و یا عقب رفت موتور در اثر تغییرات ناگهانی دما جلوگیری کند. گرند سیکوی 9 اف دقتی برابر با مثبت یا منفی 10 ثانیه در سال را دارد و قیمت آن هم چیزی در حدود 2.200 دلار است.

 

Breitling Superquartz

موتور سوپر کوارتز برایتلینگ یکی دیگر از دقیق‌ترین موتورهای کوارتز سوییسی است. گرماسنج مخصوص موتور که در مدل قبلی به نحوه کارکرد آن اشاره کردیم به همراه گواهی COSC کشور سوییس و خطایی به میزان مثبت یا منفی 10 ثانیه در سال، از شاخص‌های اصلی این کالیبر برایتلینگ محسوب می‌شود. مدل کلت اسکای ریسر با قیمت 2.000 دلار ارزان‌ترین مدل حال حاضر برایتلینگ است که مجهز به کالیبر سوپر کوارتز برایتلینگ است.

 

Omega Spacemaster Z-33

همه با مدل‌های سیمستر و اسپیدمستر امگا آشنا هستند ولی مدل اسپیس مستر که برای خلبانان حرفه‌ای طراحی‌شده و در سال 2012 به بازار عرضه شد، از محبوبیت و شهرت کمتری برخوردار است. طراحی به سبک ساعت‌های قدیمی امگا و ترکیب ساعت دیجیتال و آنالوگ در کنار هم ظاهر جالبی برای اسپیس مستر زد-33 ساخته. کالیبر 5666 امگا که آن هم مجهز به گرماسنج است، دقتی به میزان 10 ثانیه در سال را دارد و شروع قیمت این مدل هم از 5.900 دلار است.

 

 Citizen Chronomaster

کرونومستر وقتی در سال 2011 رونمایی شد با خطایی به میزان 5 ثانیه در سال رکورددار دقیق‌ترین ساعت کوارتز جهان بود که خوب همان طور که اول مقاله هم به آن اشاره کردیم در حال حاضر سیتی‌زن این رکورد را با لونژین وی.اچ.پی شریک است. موتور خارق‌العاده کرونومستر هم برای دقت بالا مجهز به گرماسنج است و در کنار آن از فناوری سولار-پاور اکو-درایو سیتی‌زن و تقویم دائمی هم سود می‌برد. کرونومستر قبلاً فقط مخصوص بازار ژاپن تولید می‌شد ولی به تازگی سیتی‌زن این مدل را به بازارهای جهانی هم عرضه کرده و قیمتی هم که برای این مدل خود در نظر گرفته چیزی در حدود 2.270 دلار است.

 

منبع : 
http://blog.saatpark.ir/watch-shopping-guide/review-of-the-most-accurate-quartz-watches/