سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرانترین ساعتهای مچی و جیبی دنیا

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


ساعت یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های مردانه و زنانه است، در عین حال همیشه این سؤال وجود دارد که ساعت های لوکس و گران‌قیمت برندهای معتبر دنیا چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی برندهای بزرگ ساعت‌سازی و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آنها آشنا کنیم.


1. ساعت مچی Graff Diamonds Hallucination؛ یک تکه جواهر

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

یکه تکه جواهر؛ این بهترین توصیف برای ساعت مچی زنانه «Graff Diamonds Hallucination» است که با قیمت 55 میلیون دلار به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین ساعت مچی دنیا شناخته می‌شود. این ساعت مچی اشرافی از 110 قیراط الماس رنگی که روی بدنه‌ای از طلای سفید سوار شده‌اند تشکیل شده است و محصول برند لوکس طلا، جواهر و ساعت‌سازی انگلیسی «Graff» است.

2. ساعت جیبی Graff Diamonds The Fascination؛ لوکس و شگفت‌انگیز

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

دومین ساعت مچی گران‌قیمت دنیا نیز ساعت زنانه‌ی الماس‌نشان و اشرافی از برند لوکس «Graff» است. ساعت مچی «Graff Diamonds The Fascination» از 135 قیراط الماس سفید و یک الماس 39 قیراطی که به‌شکل اشک تراش خورده است و نقش صفحه‌ی ساعت را بازی می‌کند ساخته شده است. قیمت این ساعت شگفت‌انگیز و لوکس 40 میلیون دلار است.

بد نیست بدانید که برند انگلیسی «گراف» به‌خاطر کیفیت منحصر‌به‌فرد جواهرات و ساعت‌هایش و استفاده از سنگ‌های گران‌قیمت و نفیس، نامی محبوب در سرتاسر دنیاست. این برند جهانی معتبر، مالک درشت‌ترین الماس‌های دنیاست و البته صاحب شرکت همواره در حال تلاش برای به‌دست آوردن الماس‌های بزرگ‌تر به درخواست مشتریانش در سراسر دنیاست.

3. ساعت جیبی Breguet Marie-Antoinette Grande Complication Pocket Watch؛ تاریخ اشرافیت

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

این ساعت با قیمت 30 میلیون دلار، سومین ساعت مچی زنانه‌ی گران‌قیمت در میان گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست. این ساعت جیبی اشرافی محصول کمپانی ساعت‌سازی سوئیسی لوکس «Breguet» است که به نام ملکه‌ی فرانسه، ماری آنتوانت که از مشتریان پر‌و‌پاقرص این برند اشرافی بود ساخته شد.

کار ساخت این ساعت در سال 1782 توسط آبراهام لوئیس بریژیت آغاز شد و 4 سال بعد از مرگ او در سال 1827 توسط پسرش به پایان رسید. ماری آنتوانت هرگز این ساعت را ندید، چرا که 34 سال بعد از قتل او، کار ساخت ساعت تمام شد. این ساعت در اواخر دهه‌ی 1900 دزدیده شده بود که در سال 2007 پیدا شد. در سال 2014 قیمت این ساعت حداقل 30 میلیون دلار تخمین زده شد و درحال‌حاضر در موزه‌ی «L.A.Mayer» نگهداری می‌شود.

4. ساعت مچی Chopard 210Karat؛ یک شاهکار هنری رو?یایی

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

نام برند سوئیسی گران‌قیمت «شوپارد» به‌خاطر جواهرات و ساعت‌های رنگارنگ و شادش در تمام دنیا مشهور است. برندی که صاحبانش بر این باورند که برای تولید و ساخت مجموعه‌ای نفیس فقط باید از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد و المان‌ها استفاده کرد. اما گران‌ترین ساعت مچی دنیا یک شاهکار هنری رو?یایی و گران‌قیمت است.

«Chopard210Karat» محصول لوکس این برند مشهور با 210 الماس رنگی تزیین شده است که به «الماس‌های شاد» مشهورند، به‌طوری‌ که در نگاه اول بیشتر شبیه به دستبندی رنگارنگ و شاد زنانه است تا ساعت مچی! و البته صفحه‌ی ساعت، زیر انبوهی از الماس‌های رنگی و چشم‌نواز چندان به چشم نمی‌آید.

به همین خاطر شاید بهتر باشد که به این ساعت مچی به‌ چشم دستبندی جواهرنشان نگاه کرد تا ساعتی برای نشان دادن زمان. قیمت این ساعت مچی لوکس 26 میلیون دلار است که آن را تبدیل به ساعتی منحصر‌به‌فرد در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا کرده است.

5. ساعت جیبی Patek Philippe Super Complication؛ کلاسیک و اشرافی

گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

یک ساعت جیبی شکیل با همان ظاهر کلاسیک ساعت‌های جیبی قدیمی و با قیمت عجیب‌وغریب یازده میلیون دلار. این ساعت طلای جیبی 17 قیراطی در سال 1933 توسط کمپانی مشهور ساعت سوئیسی «پتک فیلیپه» برای یک بانکدار ثروتمند به نام «هنری گیوز» ساخته شد و طراحی و ساخت آن پنج سال به‌طول انجامید.

بد نیست بدانید که شرکت سوئیسی «پتک فیلیپه»، که در سال 1852 در ژنو سوئیس تأسیس شد، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ساعت‌سازی جهان و تولیدکننده‌ی ساعت‌های مچی و جیبی لوکس و اشرافی است.

این شرکت به دلیل ساخت ساعت‌های مچی بسیار گران‌قیمت، اشرافی و پیچیده برای افراد سرشناسی چون «پاپ پیوس نهم»، «ملکه ویکتوریا» و «همسرش پرنس آلبرت» لقب «امپراطور ساعت مچی دنیا» را از آن خود کرده است. کمپانی «پتک فیلیپه» به‌خاطر طراحی و ساخت ساعت‌های اشرافی که تمام قطعات موتور و بدنه‌‌ی آنها تولید همین شرکت است، برند محبوب مشهورترین کلکسیونرهای ساعت دنیاست. ساعت جیبی «Patek Philippe Super Complication» به دلیل عملکرد خاصی که برای هر ساعت از شبانه‌روز دارد، در نوع خود پیچیده‌ترین ساعت جهان از نظر عملکرد است.

ساعت جیبی «Patek Philippe Super Complication» گران‌ترین ساعت در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست که تا به حال در مزایده به فروش رسیده است. بد نیست بدانید که کمپانی «پتک فیلیپه» برای طراحی این ساعت‌های لوکس و پیچیده آزادی عمل بسیاری به طراحان خود می‌دهد و شاید به همین دلیل است که این شرکت علی‌رغم شهرتش در تولید ساعت‌های مچی‌ و جیبی، سالانه 45 هزار ساعت بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد را طراحی و تولید می‌کند. رنگ موردعلاقه‌ی طراحان ساعت مچی و جیبی «پتک فیلیپه» سفید، زرد و طلایی است.

منبع : https://www.chetor.com/113197-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%85%DA%86%DB%8C-%D9%84%D8%A7%DA%A9%DA%86%D8%B1%DB%8C/